Pět dnů – čtyry státy!

Florida – Miami, Louisiana – New Orleans, Tennessee – Nashville, Georgia – Atlanta

Pár dnů před mým pětidenním volnem v Americe, jsem se rozhodla podniknout takovej rychlotrip. Aneb vytřískat z pěti dnů opravdové maximum! A tak jsem zkoumala letenky, jízdenky a dávala dokupy výlet! Amerika je skvělá v tom, že se celkem snadno a levně dá dostat snad kamkoliv. Chtěla jsem vidět spousty a spousty míst a spoustu jsem toho i viděla a jsem za to neskutečně šťastná!

Amerika má toho spoustu co nabídnout a tady je malá ochutnávka z mého dobrodružství!

Protože jsem neměla nikoho, kdo by se mnou na tenhle výlet jel, protože holky neměly bohužel volno ve stejnou dobu jako já, vyrazila jsem sama, jen s batohem na zádech!

Sbalila jsem si do batohu to nejdůležitější jako čisté prádlo, ponožky a dvě trička a náhradní kalhoty. V každém státě, který jsem navštívila, bylo trochu jiné počasí. U nás nahoře v Connecticutu nebo v New Yorku, odkud jsem letěla, byla tou dobou ještě celkem zima. Naopak dole na Floridě bylo vedro a tak jsem pobrala od každého něco.

Kamarádka Lucie, také češka, byla tak úžasná a hodila mě autem na vlak. Ta žije svůj sen v Americe do teď, protože se tam vdala! Můžete sledovat i jejich cestu životem na facebooku, instagramu nebo youtube!

Vlakem jsem dorazila do New Yorku na Grand Central, jedno z mých oblíbených míst v New Yorku!

Mých pět nejoblíbenějších míst v New Yorku jsem také sepsala v mém článku

V New Yorku jsem sedla na metro a jela směr letiště La Guardia. Odtud už jsem letěla na Floridu, přímo do Miami.

Miami

Miami bylo úžasný a měla jsem na něj celej den. Po celodenním chození po Miami mě šíleně bolely nohy a já si říkala, že už zbylé tři města nedám. Co horšího se ještě může stát? No zjistila jsem, že do New Orleans letim úplně z jiného letiště a bum první vlak na letiště jede až ve 4 ráno a letadlo mi letí v osm. Takže jsem čekala a usínala na Miamském letišti až do 4 rána. Hlídač mě furt chodil kontrolovat, jestli na té zemi spim nebo ne. Já teda usínala uplně neskutečně, ale pořád mě chodil prudit. Ležela jsem u zásuvky na zemi s polštářkem za hlavou a odpočítávala minuty do odjezdu vlaku! Když konečně přistavěli vlak, tak jsem šla lážo plážo k němu až jsem najednou zjistila, že nemůžu najít žádný dveře, které by šly otevřít a už hlásili odjezd vlaku. To už jsem měla celé cesty plné zuby a strach z toho, co budu dělat když nestihnu vlak! Běžela jsem podél vlaku až najednou, hele, otevřený dveře! Hurá! Sedla jsem si a tak jak jsem si sedla, tak jsem usla!

Vlak jel asi hodinu a já byla vyřízená. Naštěstí jsem vystoupila na správné zastávce a naskočila na letištní autobus. Konečně přistavili moje letadlo a já mohla zase v klidu usnout.

Po hodině spánku jsem se probudila na runwayi a s radostí, že jsme už přiletěli jsem ale zjistila, že jsme ještě ani nezvlétli a čekali jsme celou tu dobu až na nás na vzletové runwayi přijde řada.

Miami

New Orleans

Další den na cestách přede mnou. Koukám nadšeně z letadlového okýnka a všude samé bažiny! Vítejte v Louisianě! Vystoupila jsem z letadla a procházím letištní halou, kterou se prolénal Jazz! A já byla v neskutečný euforii, protože miluju Jazz a vidět New Orleans byl můj sen! A ne jenom kvůli seriálu The Originals! Haha!

I přes neskutečnou bolest nohou, jsem se přemohla a prošla si slavné New Orleans! Na tomto městě jsou pořád znát následky hurikánu Katrina, ale přesto neztratilo ani špetku svého kouzla a bylo přesně tak úžasné, jak jsem si představovala ve svých snech! Všude hrál Jazzík a po předcházejícím Mardi Gras byly všude barevné korálky a obchody s woodoo panenkami a ta architektura, z které stále číšilo kouzlo Francouzké kolonie. Prostě New Orleans je jedno z nejnetypičtějších měst v Americe a stojí za to, ho vidět.

Večer už jsem upalovala bouřící se Bourbon street na autobus směr Atlanta a Nashville.

New Orleans

Nashville

Po přibližně 14 hodinách v autobuse a jednom přestupu v Atlantě, jsem konečně dorazila do Nashvillu. Přesně na den Svatého Patrika jsem prozkoumávala domov Country muziky. Nashville je v celku malé město. Nebo aspoň jeho centrum, které stojí za to vidět. Všude bary s živou muzikou a lidi v kovbojských kloboucích a botách. Po celém dnu chození okolo města, jsem se rozhodla zajít do baru a dát si pivo a poslouchnout si pravý Country. Když jsem došla na bar a objednala si, seznámila jsem se s bandou chlápků z New Yorku, co slavili rozlučku se svobodou a tak jsem měla na chvíli o zábavu postaráno. Tančili jsme, pili jsme a bavili jsme se. Myslím, že den Svatého Patrika jsme oslavili řádně. Pak už byl čas jít na autobus. Chlápek s kterým jsem se ten večer nejvíc bavila a jehož jméno už si bohužel nepamatuju, jen vím, že to byl hasič z New Yorku, mě doprovodil na autobus. a já pokračovala na mé cestě k poslednímu dnu dobrodružství.

Atlanta

Ráno dorazil autobus do Atlanty, kde mě vyzvedla kamarádka Lenka, která byla v Atlantě jako au pair a shodou okolností se známe už celou věčnost z Čech. Vyvezla mě na výšlap na Stone Mountain, odkud jde vidět z dálky celá Atlanta. Odpoledne jsme prošly centrum a večer zakončily skleničkou vína na vrcholku Westin Tower (kde je bar a restaurace s otáčecí plošinou a tak vidíte Atlantu z každého úhlu a přitom sedíte na jednom místě) a kinem. Šly jsme na doják jménem Zázraky z nebe a tak jsme si ještě před mým odjezdem na letiště stihly pořvat.

Pak už jsme se jen rozloučily a já frčela na letiště, odkud jsem letěla zpátky směr New York City.

Stone Mountain

Atlanta

Amerika

Jen bych na závěr chtěla říct, že jsem strašně ráda, že jsem na takový výlet vyrazila. I když to bylo dost fyzicky náročné. Málo spánku, žádná postel, hygiena ala umyvadlo na veřejných záchodcích, neskutečné puchýře na nohou, bolest zad a pod. Bylo to dobrodružství a mohla jsem poznat zase o kus světa více. A tak se nebojte občas vyrazit a cestovat sami, protože nakonec sami nikdy nejste. Na takové cestě potkáte spoustu zajímavých lidí, které doplní váš život o další skvělé či méně skvělé zážitky.

A Amerika je pro takové zážitky spojené s cestováním jako dělaná.

A za tu zkušenost a zážitky, tohle prostě stojí!